Skrivnost taijiquana

Ko napredujemo v taijiquanu, vse bolj razumemo, kaj se med vadbo dogaja znotraj telesa. Začetniku ne zamerimo nerodnih gibov in pomanjkanje razumevanja. Naprednejši učenec pa si bo skozi vadbo prizadeval izboljšati svoj kungfu na različne načine. Kitajski taiji teoretik Chen Xin pripoveduje o vsestranski povezanosti človeškega telesa, uma, zavesti in notranje energije (qi). Zelo nazorno opisuje človeško obnašanje in mentalni ustroj. Pravi, da se posameznikov um jasno izraža v njegovih gibih, še zlasti v dlaneh:

“Skrivnost taijiquana leži v tem, da gibi ne obstajajo sami po sebi, ampak so del starodavne tapiserije misli in zavesti, ki filozofijo, zdravljenje in borilno veščino povezujeta v enovito tkanino. Zavest in razmišljanje posameznika se na koncu vedno izrazita v dlaneh. Način razmišljanja je odraz posameznikove zavesti. Če razmišlja pravilno in pozitivno, bo pravilen tudi položaj rok in s tem tudi gibi telesa. Če razmišlja napačno in negativno, bodo gibi rok neenakomerni in popačeni.
Če se, na primer, želimo potopiti v spodnjem delu telesa (chen) z namenom, da bi postali stabilnejši, pri čemer izpraznimo zgornji del in prenesemo težo v noge, je pomembno, da najprej ‘spustimo’ svoje misli vzdolž osrednje osi telesa do tal in si predstavljamo, da se vsak najmanjši gib začne od tam. Usmerjanje misli s pomočjo domišljije tako lahko izredno spodbudi  naš taijiquan. Umirjene in tihe misli povzroče naravne in pravilne gibe telesa. Če pa smo nepotrpežljivi, nestrpni, zmedeni, v stresu, leni ali razuzdani, se bo naše notranje stanje neizogibno odrazilo v dlaneh.”*

Avtor: Marko Bedina

____________
* Chen Xin (1849-1929): Illustrated Explanations of Chen Family Taijiquan (Beijing: Guanghua Publishing Ltd., 2008); p. 193