Izvor Taijija

“Če hočemo razumeti izvor taijija (Tai Chi), moramo razumeti pomen izraza taichi. Taichi je taixu (太虚). Beseda tai (太) pomeni skrajno in absolutno prostranstvo. Beseda xu (虚) pomeni praznino, izpraznjenost. Zato taixu predstavlja okolje praznine, prazen nič. Vendar pa v tej praznini obstaja pravi qi, pravi duh. Esenca qija je tako prefinjena, da doseže vse, je povsod. Je izvor vseh sprememb v vesolju in prava gonilna sila vseh gibanj. Taichi opisuje obstoj pojava yang, pozitivne energije, ko je qi v gibanju, in umiritve yina (negativne energije), ko qi miruje. Pravilo yin yang torej opisuje obstoj taichija, obstoj mirovanja znotraj gibanja in obstoj gibanja znotraj mirovanja. To je torej pravi taiji.”

“Izraza yin-yang v starodavni kitajski kulturi opisujeta, kako imajo vse stvari dve nasprotujoči si lastnosti, ki obstajata skupaj in se spreminjata druga v drugo. Najznačilnejši vidiki izraza yin-yang so teorija polarizirane enosti, soodvisnost obstoja, notranje usklajevanje, medsebojno preoblikovanje.”

Chen Zhenglei; Chen’s Taichi Old Frame One & Two, Toronto, 2011

Vadba pravega taijija vsebuje omenjene vidike. Vsi vidiki predstavljajo principe gibanja, pravila, ki jih študent upošteva ob vsakem gibu. Principi veljajo tako za gibanje zunanjega telesa, kot tudi notranjega. Pretok notranjih energij, življenjskih esenc in dihanja sledi istim principom. Človek je del narave in je z njo tesno povezan. Dobro počutje, zdravje in raspoloženje spremljajo človekov vsakdan in dopolnjujejo smisel njegovega obstoja.