Neijing Tu III. – zgornji dantien

Klikni za povečavo

Klikni za povečavo

Zgornji del neijing tu-ja (klik za povečavo slike) upodablja glavo vadečega. Lika v tem delu sta ‘modrooki menih’ in ‘Laotse’. Dvanajstnadstropna pagoda na dnu tega dela slike ponazarja obročke sapnika, čeprav imajo običajno ljudje 15-20 teh obročkov. Pagoda predstavlja, kako pomemben je vzravnan položaj vratu med vadbo neidana. Splošna napaka je, če dovolimo, da vrat pade, še zlasti, ko se sprostimo.

Nad pagodo je kvadratni bazen vode z belim mostičkom. Most simbolizira, jezik, ki ga položimo na nebo ustne votline in povezuje du in ren meridian. Na vsaki strani mostu se širi meridian, eden naprej, drugi pa navzgor do vrhov gora, tako da oblikujeta obroč. Obroč je ‘malo kolo qija’ ali mikrokozmična tirnica. To je pomembno mesto kroženja qija, preden smo sposobni naprednejše neidan vadbe. To kroženje omogoča energetskim substancam, s katerimi imamo opravka, da se po potrebi spustijo navzdol v telo. Če ni pretoka, se lahko ustvarita ena od dveh močnih neskladij; prva, da se odvečni qi dvigne in povzroči različne oblike bolezni in druga, uhajanje qija, kar posameznika na koncu lahko izprazni. Takšno stanje je težko zdraviti in zahteva izurjenega qigong terapevta ali zdravnika KTM, ki razume nastali položaj. Na sliki je prikazan primer puščanja qija, ki šprica iz skale in pada v bazen. Zraven je napis ‘bolezen qija’.

Dve krogli v tem delu slike predstavljata dve očesi, sonce in luno. Sonce in luna krožita okrog gore Kun-lun. To je mitološka gora, kjer naj bi bilo nebeško področje. V glavi je devet vršacev in sem priteka voda iz hrbtenjače. Dvigovanje vode predstavlja preobrazbo džinga v qi in qija v šen na svojem dvigovanju do glave. Devet vršacev predstavlja področja znotraj zgornjega dantiena, ki jih podrobneje predstavlja druga risba Xiu žen tu*. Sonce in luna predstavljata tudi alkimistična dejavnika v procesu neidan. Nebesa in zemlja sta polna manifestacija yina in yanga, medtem ko sta sonce in luna, ogenj in voda, manj običajna stanja yin yanga, ko sta v krožnem gibanju in spreminjanju. V mikrokozmosu telesa nebesa in zemlja predstavljata nepremično moč prave zavesti, medtem ko kroženje sonca in lune kažeta prehodno naravo uma. 

Na vrhu osrednjega vršaca je majhna kroglica z besedilom ‘zrno prosa, ki vsebuje celotno vsemirje’. To je alkimistična pilula, posledica združenja različnih energetskih tvarin v telesu, ki vsebuje osnovo samega obstoja. To je zelo visoka stopnja alkimistične preobrazbe v daoizmu. Dve osebi na tej sliki sta Laotse z ‘belimi obrvmi, ki segajo do zemlje’ in modrooki menih tujec, ki ‘podpira Nebesa’. Menih naj bi bil Bodhidharma, utemeljitelj chan (zen) budizma. Oba lika ponazarjata sozvočje daoizma in chan budizma. Bodhidharma ‘podpira nebesa’, ki predstavljajo um, kar nakazuje na močan vpliv budizma na daostično miselnost o človeški psihi. Budizem veliko govori o delovanju človeške psihe, kar je tudi daoizem sprejel. Obrvi modrega Laotseja segajo iz nebes do zemlje, torej do telesa. Daoizem bolj podrobno razgrajuje zdravje in vplive na človekovo telo kot pa budizem.

Nenazadnje je na Neijing tuju izredno zanimiv zapis, da ‘bela svetloba izžareva med obrvmi. To osvobodi vadečega neskončnega krogotoka transmigracije.’ Točka se nahaja na yintang točki meridiana. Druge tradicije jo imenujejo ‘tretje oko’. To je zgornji dantien, kristalna palača, domovanje šena (duh, zavest). Bela svetloba duhovnega razsvetljenja ponazarja odpiranje povezave s pravo zavestjo.

Neijing Tu (splošen opis)

* Xiuzhen tu je drug daoističen diagram človeškega telesa, ki prikazuje načela neidan.

Bibliografija:
· White Moon on the Mountain Peak: The Alchemical Firing Process of Nei Dan; avtor Damo Mitchell
· Neijing tu (Chart of the Inner Warp); avtor Fabrizio Pregadio (http://www.goldenelixir.com/jindan/neijing_tu.html)