Enojni bič

Položaj ‘Enojni bič’ (dan bian) zahteva pokončnost, zaokroženo mednožje, sproščene kolke in upognjena kolena; ramena sproščena, spuščeni komolci. Zgornji udi naj s spodnjimi oblikujejo ubrano celoto – tri harmonije, tri povezanosti: ramena s kolki, komolci s koleni in dlani s stopali. Navzven se telo odpre (kai), notranje pa zapre (he). V trebuhu, kolkih in nogah je občutek pogreznjenosti. Uravnovešenost obvladuje vse smeri: levo, desno, spredaj, zadaj, zgoraj, spodaj, znotraj.

 

Notranjo povezavo telesa v celoto simbolizirajo roke, ki kot telo kače povezuje glavo z repom. Če udariš po glavi, se rep premakne.

 

Figura je energetsko in duševno izredno močna. Povezuje 8 posebnih kanalov z notranjimi organi ter esenco (jing) in duh/voljo (shen). Tehnika povezuje celotno telo, praznost in gibčnost se prepletata v enotno nit. Skrivnost leži v hrbtenici. Energija steče po osrednjem kanalu (zhong qi). Pogum prežame vsako celico. Temu se reče, da yang obstaja znotraj yina.

 

voda – kan

ogenj – li

Kadar vadimo veščino, moramo ostati v srcu/umu nevezani. To pomeni, da mora srce ostati čisto in prazno, tako da vse, kar pride od zunaj, tudi ostane prazno. Tako vzgojen in izurjen znotraj, zunaj pa nežen in popuščajoč, si kot utelešenje ognja (li), znotraj prazen, zunaj pa močan. Qi, ki je prečiščen in trden, in se vrača v dan-tien, je kot voda (kan) – prazen spodaj in zgoraj,  toda poln znotraj.

Vsi štirje udi so sproščeni in odprti, tako da zhong-qi teče gladko in celotno figuro polni s qijem.

 

Povzeto po: Chen Xin – Ilustrirana enciklopedija taijiquana družine Chen